Selasa, 28 Februari 2023

CABARAN BERADA DISABAH 

Langkah pelancong memasuki permis menjual makanan dinegeri ini perlu berwaspada berikutan berlakunya megee kosong 2 bungkus dan Teh O Kosong berharga RM9.50 hari ini lapor pelawat dari Limbang yang menghubungi Media Terkini Borneo sebagai peringatan pelancong ke negeri Sabah.

Dipercayai kedai makan minum ini beroperasi menggunakan lesen orang tempatan dan diusahakan oleh pekerja asing bagi mengaut keuntungan yang lebih setiap hari.

Dalam konteks ini semua pelancong yang melawat Sabah perlu menyemak harga makanan terlebih dahulu sebelum duduk menjamu selera bimbang nanti harga melonjak tinggi tidak terduga kelak.


WASPADA ORANG TIDAK BERTIMBANG RASA 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Parlimen Sepanggar. Penduduk asli dalam kawasan Sepanggar diseru berwaspada dengan sikap orang orang yang meragukan status sesuka hati bermusuh dengan orang asli Sabahan akibat berkelakuan tidak beradab dikhalayak ramai.
Antara perilaku mereka ialah merokok sesuka hati dihadapan orang yang tidak merokok sekitar kawasan Bus Stop, Kedai Makan Minum dan perkumpulan orang ramai. 

Sebilangan lain warga asing bagai menghimpit laluan orang asli Sabahan dalam berjalan sekitar kedai tanpa menghormati orang asli Sabahan. 

Sikap seumpama perlu dihindari oleh orang asli Sabahan dan penduduk Asli orang Asli Sabahan setiap hari umpama mereka yang lebih berkuasa dipelusuk negeri Sabah.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan