Selasa, 28 Februari 2023

DISIPLINKAN DIRI DENGAN KEBERSIHAN 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Pengguna penghantar makanan seluruh dunia meminta golongan terlibat mendisiplinkan diri dalam menjaga kebersihan BAG PENYIMPANAN MAKANAN agar tidak memasukan KASUT BASAH mereka dalam bag tersebut. 

BAG tersebut merupakan tempat penyimpanan makanan pelanggan tiap hari dan wajar dijaga kebersihan sepanjang masa agar semua makanan pelanggan terjamin kebersihan, sikap segelintir dari penghantar makanan yang mengabaikan kebersihan tidak akan terbiar bila suatu masa akan ditonton oleh orang ramai perbuatan mereka semasa berada dilapangan. 

Pengguna penghantar makanan perlu bijak memilih kumpulan terlibat agar tidak terjebak pada segelintir penghantar makanan yang pengotor dengan mencampur kasut dalam peti bag dimusim hujan tegas mereka. 


 NOTIS DEPAN MATA MASIH BUANG SAMPAH 

Oleh. Norsham Tukirin 

Benarkah masih ramai tidak reti membaca dizaman sekarang berikutan notis didepan mata namun sampah terus dibuang tanpa menghargai notis papan tanda terlibat.

Dalam konteks ini semua pemimpin perlu mengaktifkan jentera penerangan kepada semua lapisan rakyat agar mengerti pada segala papan tanda bertulis demi kebersihan sekitar perumahan serta perkampungan diluar bandar.

Jelajah memberi penerangan serta berkerjasama dengan setiap badan penyiaran harian swasta perlu diperkasa bersama demi penerangan masyarakat sejagat jangka panjang.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan