Ahad, 26 Februari 2023

HARI INI DI KOTA KINABALU 

Oleh. Williem Anak Lagau

Membawa langkah ditengah bandaraya Kota Kinabalu memerlukan daya fikir yang kuat disamping fakar mencari langkah bijak agar tidak dihimpit pelbagai serampang perangkap.


 Antara langkah yang perlu diawasi ialah wabak kes Covid 19 yang tidak lagi mempunyai penjarakan diri serta tidak lagi ada memakai MASK dalam kesesakan berhimpit di TAMU GAYA STREET dan satu lagi yang memerangkap  ialah peminta sedekah moden.

Dua serampang ini langsung tidak dihiraukan warga pengunjung di seluruh kawasan Gaya Street dengan mengenakan pakaian unik dan menakutkan kumpulan terlibat mengenakan syarat meminta derma dimasuk pada tabung yang mereka sediakan.

Berdasarkan pada perwatakan dikalangan peminta sedekah yang dilaporkan Orang ramai dekat sini adalah tergolong orang orang muda mudi berkenaan, malah orang muda mudi yang membanjiri Gaya street hari ini merupakan tidak lagi memiliki penjarakan diri disamping langsung tidak ada memakai MASK menghimpit orang lain.

Oleh itu bagi yang masih GERUN COVID 19 jauhi kesesakan orang ramai tidak memakai MASK serta jangan manjakan orang minta sedekah setiap minggu ujar orang ramai.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat Iklan niaga  didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan