Isnin, 22 April 2019

PBS TANDING PRK SANDAKAN
Oleh Jasly Dolah
Keputusan Gabungan Bersatu Sabah memberi laluan Parti Bersatu Sabah (PBS) bertanding dalam Pilihan Raya kecil Parlimen Sandakan cukup bijak sebagai merealisasikan satu lawan satu antara PBS dengan PH yang mungkin bertarung dengan satu lawan satu jika tidak ada serpihan kecil parti tempatan Sabah yang masuk daun dalam pertandingan tersebut.
Presiden PBS Datuk Dr. Maxsimus J. Ongkili yang mengumumkan keputusan sebulat suara selepas mesyuarat mereka bersama hari ini dimana ianya dipersetujui PBS menggunakan lambang parti mereka bagi PRK tersebut selepas keluar dari kompenan BN lalu, senarai nama calon sedang dinanti yang bakal disenaraikan oleh para pemimpin PBS dengan mendapat sokongan dikalangan para pemimpin perti pembangkang lain sebagai tapisan lebih terperi oleh semu pucuk pimpinan gabungan rakyat dengan mendapat sokongan rakyat kepada 90 peratus jelas mereka.
Sehingga kini belum ada ulasan dari parti pembangkang Sabah yang lain walaupun beberapa kali cuba dihubungi pemimpin parti pembangkang lain namun gagal dihubungi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan