Selasa, 30 Mei 2023

TREGEDI TIDAK DIUNDANG 

Oleh. Norsham Tukirin 

Sabah. Warga asli dalam negeri ini mempersoalkan mengapa kerap berlaku barangan didalam truk Lori terjatuh ditengah jalan raya besar dipercayai kecuaian pemandu serta kelindan nya yang kurang mengawasi sebelum bergerak menuju ke tempat barangan yang dihantar. 

Ramai warga asli dalam 

negeri ini mendakwa golongan pemandu dan kelindan Lori Barangan yang cuai adalah mirip golongan budaya asing tanpa menghirau  seluruh pengguna jalan raya yang lain dari ancaman barangan mereka yang berteburan diatas jalan raya. 

Menurut pebduduk asli Sabah, setiap kejadian barangan diatas Truk Lori yang jatuh bertaburan diatas jalan raya adalah kelalaian pengikatan ketat barangan berkenaan  diatas truk Lori berkenaan. 

Sehubungan dengan kes seumpama syarikat syarikat yang menggajikan para pekerja yang berstatus meragukan harus memberi nasihat berganda serta berulangkali agar segala kejadian seumpama tidak akan berulang lagi pada masa akan datang.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan