Isnin, 29 Mei 2023

MENAKUTKAN DILAPOR SEDAP 

Oleh. Huzera Ben 

Beberapa negara barat dan Asian amnya mendedahkan KUTU LAUT ini menakutkan melihat pada bentuk badan nya apa tak lagi semasa masih hidup baru keluar dari tangkapan laut dipercayai ada yang takut mendekati apa tak lagi memegangnya.

Turut didedahkan adalah bentuk badan nya berserta kakinya yang terlalu banyak disamping matanya juga ada ciri ciri keganjilan yang amat menakutkan golongan lemah semangat bagi memandangnya. 

Dalam melihat bentuk badan Kutu Laut yang menggerunkan masyarakat yang memakan nya mengakui isinya sangat sedap serupa dengan isi Ketam termasuklah kakinya umpama dengan kaki ketam juga ungkap mereka.

Tidak dapat dipastikan adakah haiwan ini boleh dimakan oleh umat Islam  atau golongan pemakan nya punya cara tersendiri untuk memasaknya seperti Ikan Buntal beracun dimana perlu ada kemahiran bagi membukanya.

Golongan yang memperolehi Kutu Laut dinasihatkan bertanya orang yang pakar dalam hidupan laut adakah ianya beracun atau tidak sebelum memasak nya demi hidangan keluarga.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan