Isnin, 15 Mei 2023

PATI RAMAI TUTUP MATA 

Oleh. Gifkir Aming 

Sabah. Ramai orang sengaja menutup mata bila berkait dengan Pendatang Tanpa Izin yang kerap memasuki negeri ini,  sebilangan penduduk negeri ini lebih suka duduk kopi kopi dengan golongan PATI walaupun mereka tahu sentiasa diburu pihak berkuasa tempatan berbanding melaporkan nya. 

Ada juga penduduk negeri ini yang cuba membela PATI yang dipertikai golongan pelawat apa bila ramai sangat memasuki Sabah ikut pintu  belakang, antara kata kata mereka membela PATI ialah biar mereka berkerja dinegeri ini asal tidak merompak di Sabah entah mengapa ramai sangat orang Sabah membela PATI.

Dalam penyamaran Media Terkini dibeberapa daerah dalam Sabah, lebih banyak orang Sabah melayani PATI dari negara jiran berbanding warga dari Semananjung Malaysia, ini yang menghairankan senegara tidak disukai namun PATI pula dianggap umpama keluarga mereka setiap masa walaupun berlainan negara masing masing.

Dalam penyamaran Media Terkini ramai warga Sabah langsung tidak mengenali kru Akbar kami walaupun kami berpakaian seragam setiapkali keluar menjalankan turgas atau mereka pura pura tidak membaca jenama Media Terkini Harian Malaysia sehingga memudahkan tugas kami mengesan Pati bersama orang asal Sabah yang melindungi PATI disekeliling mereka.



Nota. Dilarang membust ulasan berita memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan