Jumaat, 5 Mei 2023

BENARKAH KELAPA UBAT BUAH PINGGANG 

Oleh. Gifkir Aming

Kementerian Kesihatan Malaysia perlu menjelaskan pada seluruh rakyat Malaysia kesahihan KELAPA DAN TOMBONGNYA  dijadikan perubatan tradisional seperti yang dilaporkan dalam watsap group sejak beberapa bulan lepas. 

Kebimbangan orang ramai dengan penyebaran berita tersebut sebagai ubat buah pinggang tanpa disahkan pihak Jabatan Perubatan Malaysia agar tidak ada yang bergantung penuh dengan Kelapa bagi mengubat penyakit buah pinggang luah orang ramai. 

Sehingga berita ini ditulis pelbagai keluhan orang ramai betapa banyak penyebaran pelbagai ubat yang meragukan mereka namun semua penyakit yang dihidapi orang ramai tidak juga baik jelas warga tempatan.

Untuk rekod sehingga kini ratusan ribu sudah penyebaran ramuan sebagai perubatan untuk penyakit namun setiap pesakit semua nya berminggu dan berbulan  terlantar dikatil hospital kerajaan dan swasta memperolehi ubat yang mujrab dan betul.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan