Khamis, 18 Mei 2023

SENANG KERJA KUTIP SAHAJA DARI PEMANDU BUS ? 

Oleh. Basron Kirwan 

Borneo. Sampai sahaja kutip duit dari pemandu Bus Mini di kota kumpulan beberapa lelaki ini datang memungut duit dari mereka  tanpa diketahui setiap hari dari pagi hingga kepetang.

Antara yang paling ketara kes seumpama dilaporkan berlaku ialah Kota Kinabalu amnya beberapa kawasan dinegeri Sabah. 

Adakah kumpulan lelaki yang menyerupai warga asing ini orang suruhan Along Mengutip wang dari pemandu bus mini ini setiap hari?, apapun perbuatan golongan terlibat diharap mendapat perhatian lebih sirius pihak berkuasa tempatan kerajaan Sabah ujar penduduk negeri tersebut.

Menurut penduduk Sabah, isu mengutip wang dikalangan orang ramai dalam negeri tersebut dipercayai memiliki unsur ALONG dengan bayaran harian mahupun mingguan tegas mereka.

Golongan yang menjadi mangsa pula semua tutup mulut berikutan  ramai geng orang orang yang mengutip wang orang ramai, kebanyakan dari mereka takut akan diancam keluarga mereka jika ada yang berusaha membuka mulut terhadap kegiatan geng ALONG terlibat.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan