Jumaat, 12 Mei 2023

PELIHARA DIRI DIKHALAYAK UMUM 

Oleh. Basron Kirwan

Golongan wanita sangat penting menjaga akhlak dikhalayak umum tumpuan orang ramai bagi mengelak sebarang perkara yang tidak diingini berlaku apa tak lagi bila berjalan sendirian. 

Golongan wanita juga lebih baik berpakaian sopan berbanding menjolok mata umpama membuka ruang perilaku yang tidak baik dikalangan orang orang yang tidak bertanggongjawab.

Nasihat ini disampaikan oleh beberapa aktivis masyarakat kepada Media Terkini  sebagai mengulas tingkah laku golongan wanita yang berpakaian suka menjolok mata disamping menjadi tontonan golongan mata miang keladi tegas mereka. 

Untuk rekod ramai wanita muda dilaporkan gemar berpakaian yang menjolok mata sehingga ramai golongan lelaki terpandang pandang sehingga wanita seksi hilang dari pandangan mereka. 

Hanya golongan empunya diri sahaja yang mampu memelihara akhlak diri terutama golongan wanita agar tidak terlalu berpakaian menjolok mata ditempat orang ramai khususnya setiap golongan wanita beragama Islam.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat ulasan berita didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan MediaTerkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan