Ahad, 28 Mei 2023

Ringkasan Berita 

PPM BAHARU DIDUA DUN 

Oleh. Gifkir Aming 

Sabah. Pemimpin Pembangunan Masyarakat baharu di Dun Kerambunai En. Nerudin Ludah dan di Dun Tanjung Keramat En. Mahadzir Abdul Majid telah mengangkat sumpah pada jumaat dihadapan Datuk Seri Panglima Haji Hajijih Mohd. Noor Ketua Menteri Sabah. 

Mereka berdua dilaporkan menggantikan penjawat yang lama hasil cadangan lantikan pemimpin tertinggi UMNO Sabah yang lalu sebaik rombakan kabenit Sabah baru baru ini.

Kerusi Dun Kerambunai dan Dun Tanjung Keramat merupakan dimenangi tiket Umno pada prn yang lalu dan sehingga hari ini Umno masih menguasai kedua dua kerusi tersebut.

PENGHAYATAN AGAMA PERLU SELARI KEAKAR UMBI 

Oleh. Basron Kirwan 

Umat Islam perlu menghayati ajaran Islam sehingga ke akar umbi tanpa mengira bangsa dan darjat diseluruh negara demi memelihara adat dan kerukunan sebenar dari masa kesemasa. 

Anehnya masa kini ramai belajar mendalami agama  Islam diserata tempat namun pegangan hidup sebilangan dari mereka terus mengabaikan golongan kurang bernasib baik walaupun mampu dilihat dengan mata kasar namun terus diketepikan.

Dalam himpunan kuliah agama khusuk mendengar segalam ceramah pendidikan Islam namun keluar sahaja dari kelas sekolah golongan miskin terus ditinggalkan tanpa melihat seiklas simpati yang termampu mereka hulurkan. 
 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan