Selasa, 9 Mei 2023

Berita Ringkas 

LAGI PENUMPANG KECIWA BUS MINI 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Kota Kinabalu. Ramai penumpang keciwa dengan pemandu bus mini yang menjadikan setiap Bus Stop sebagai terminal mereka sehingga Bus Lain  tidak dibenarkan mengambil penumpang di Bus Stop berkenaan walaupun penumpang bebas memilih bus lain untuk dinaiki.

Perbuatan sebilangan pemandu bus mini yang menghalang penumpang memilih bus mini berpemandu bersopan serta bertimbang rasa sangat memalukan terhadap setiap pengguna bus mini bagai mereka yang lebih berkuasa.

Sehubungan dengan pendedahan ini penumpang Bus Mini meminta kerajaan Sabah mengambil tindakan pemandu bus mini yang kerap cari gaduh dengan penumpang yang memilih keselesaan Bus Mini Yang baik secepat yang boleh bagi mengelak keangkuhan pemandu bus mini berterusan tanpa mendapat tindakan.



 PASTIKAN HALAL MAKANAN YANG DILANGGANI

Oleh. Joupis Anak Lagau 

Umat Islam dalam Sabah harus memastikan restoran yang dikinjungi adalah memiliki sijil halal dari Jabatan HalEhwal Agama Islam Negeri Sabah agar tidak tertelan makanan yang kurang disahkan kehalalan nya dalam negeri ini.

Sejak kebelakangan ini ramai kabar orang terpengaruh dengan perkataan SERVE NO PORK sebagai pilihan sebilangan umat Islam menjamu selera walaupun Restoran terlibat dikawal selia oleh warga yang bukan beragama Islam.

Hanya kesedaran semua yang menjamin umat Islam berusaha menjauhi setiap permakanan yang terus meragukan untuk orang orang yang beriman.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan