Khamis, 3 Oktober 2024

ISRAEL PINDAHKAN RAKYATNYA

Oleh. Danny Rew

Lubnan. Israel memindahkan sejumlah rakyatnya ditempat selamat 
 berikutan serangan

Peluru Roket keatas kawasan strategik disenarai pilihan oleh Iran, ianya satu peringatan Iran terhadap Israel yang sesuka hati membunuh para pemimpin pejuang Hamas dan Hizbollah walaupun mereka (Israel) yang sering memulakan permusuhan.

           Iran membuktikan kewibawaan mereka menentang Israel sehingga Israel membedil habis habisan negara Lubnan sebagai mengalih perhatian  dunia terhadap jenayahnya, Israel tidak menghiraukan segala usul PBB menghentikan serangan Plastine dan Lubnan dan kini berusaha mahu menimbang menghala serangan keatas Syria tanpa sebab munasabah.

         Persoalan dunia masa kini sampai bila Israel dibiarkan sesuka hati membunuh dan memusnahkan bangunan di Gaza, Rafah dan kini beralih ke Lubnan serta Iran, warga Lubnan mempersoalkan mengapa Benjamin Netanyahu tidak boleh dibawa kemuka pengadilan untuk disiasat segala perbuatan nya membunuh di Gaza, Rafah, Lubnan dan Iran soal mereka. 

        Adalah menjadi harapan seluruh negara negara Islam perbuatan pemimpin Israel dapat dibawa ke muka pengadilan dalam PBB, supaya segala perbuatan nya  dapat disiasat serta dijatuhi hukuman setimpal dengan perilaku nya keatas negara  negara Islam serantau.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

          

Tiada ulasan:

Catat Ulasan