Rabu, 2 Oktober 2024

ISRAEL TERGUGAT SERANGAN IRAN

Oleh. Huzera Ben

Lubnan. Keangkuhan Israel menyerang Gaza, Rafah menular ke Lubnan dan Syria 
 bagai satu helah 
mengalihkan perhatian dunia kekejaman mereka terhadap Plastine yang tidak berpenghujung. 

      Israel menuding jari beberapa pejuang seperti Hamas, Hizbollah, AlQassam dan Houthi adalah pengganas, sebaliknya Israel tidak mahu mengaku yang mereka  serang orang Islam sembahyang didalam Masjid sebagai kepala pengganas.

        Pejuang Islam yang mempertahankan diri dari serangan Israel dibumi mereka Plastine khususnya didalam Masjid dikutuk Israel sebagai  pengganas, sebaliknya zionis Israel mencabuli  orang orang Islam dalam Masjid  dikatakan mereka mempertahankan diri dari kalangan umat Islam beribadah dalam Masjid sungguh baling batu sembunyi tangan.

        Kini dunia perlu melihat dengan jelas kekejaman Israel  yang berhadapan serangan kiri dan kanan sempadan Zionis Israel dari Hizbollah  dan Houthi serta Hamas, beberapa kawasan Israel mula memperolehi kesan besar seranggan Hizbollah dan Houthi walaupun pejuang tersebut tidaklah secanggih kelengkapan seperti Israel.

        Israel juga sentiasa mendapat sokongan dan bantuan persenjataan baharu dari Amerika Syarikat  walaupun ianya digunakan bagi menyerang pejuang umat Islam di Plastine, Lubnan, Iran dan merancang ke Syria. 

          PBB perlu menyiasat kedudukan sebenar tindakan Israel menyerang orang orang Islam yang kini puluhan ribu sudah terbunuh dihujung  senjata Israel, namun belum ada siasatan terperinci dibuat keatas semua kekejaman Israel terhadap umat Islam sampai hari ini tegas warga Lubnan. 









Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini  Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan