Jumaat, 4 Oktober 2024

HIZBOLLAH BERTAHAN DIBANTU IRAN

Oleh. Huzera Ben

Lubnan. Dalam kelengkapan serba kekurangan tentera Hizbollah terus bertahan disempadan darat
 mereka bagi men

depan serangan darat Israel disamping  mendapat bantuan tentera Iran.

          Bedilan udara Israel keatas Lubnan tidak pernah berhenti walau Iran terus membedil peluru berat keatas pelbagai sasaran terhadap Israel yang sukar dipintas zionis Israel dan Amerika Syarikat sehingga hari ini. 

           Segala suara pemimpin dunia termasuklah negara negara membangun langsung tidak berkesan dan tidak memberi apa apa tekanan terhadap Israel, ianya berpunca dari sokongan Amerika Syarikat keatas Israel dengan menghantar pelbagai peralatan perang keatas Israel yang tergolong persenjataan moden. 

        Hamas, AlQassam, Hizbollah bukan sahaja terbatas peralatan persenjataan perang mereka malah sistem pertahanan udara mereka tidak setanding dengan Israel, selain dari itu Israel memiliki rangkaian pengintip Mossad yang pakar menyusup menyerupai orang awam memasuki kawasan persembunyian pejuang Islam ujar warga Lubnan.  

          Sejak tentera pejuang Iran mula bertindak menyerang Israel  lebih ganas Israel menghancurkan Gaza, Rafah dan Sempadan Lubnan, laungan pemimpin dunia mengarahkan Israel menghentikan serangan terhadap Gaza, Rafah dan selatan Lubnan tidak memberi kesan Israel memberhentikan nya jelas penduduk Rafah. 








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat Iklan Niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Edìtor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan