Khamis, 19 Mac 2020

ORANG ASAL PATUH ARAHAN PERDANA MENTERI
Oleh. Williem Anak Lagau
Ranau. Penduduk orang asal mematuhi segala amanat Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Yassin Perdana Menteri Malaysia khususnya Ranau, Kundasang dan Peginatan mahupun kampung berhampiran demi menjaga bersama Covid 19 merebak  masyarakat setempat, namun ia berkecuali para pegawai bertugas yang dibenarkan seperti Perubatan, Keselamatan, Pertahanan, Tenaga Eletrik, Telikom, Pelabuhan, Perbekalan Makanan dan Penyiaran dimana petugas seumpama masih meneruskan perkhidmatan dengan mematuhi ciri ciri keselamatan yang ditetapkan.
Perbuatan golongan penyebar maklumat palsu berhubung larangan bertugas konon nya semua pihak tidak dibenarkan berjalan memasuki pelbagai kawasaan dalam Sabah seperti FB dan Watshap Group adalah tidak benar malah sengaja ditambah bagai mereka lebih berkuasa.
Antara contoh Polis meninjau bersama Pegawai Penyiaran Berlesen apakah penyebar maklumat palsu ini berani menghalang tugas mereka tentunya penyebar berita palsu ini akan berkurung dalam bilikmya, sejajar dengan peringatan Perdana Menteri siapa dilarang dan siapa dibenarkan biarlah akbar berlesen yang sampaikan amanat pihak berkuasa dan individu watshap group serta fb hentikan kerja bodoh maklumat palsu demi ketenangan seluruh rakyat Sabah khususnya Parlimen Ranau tegas Donius Bulangou hari ini.
Donius Bulangou melaporkan tidak ada pembelian drastik seluruh Ranau sehingga kehari ini memandangkan semua bekalan peruncit masih mencukupi tegas beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan