Isnin, 30 Mac 2020

Gambar Dari Akbar SK Sabah 
BERKHIDMAT LAH ORANG BAWAH DENGAN TELUS
Oleh. Jasly Dollah
Borneo. Pendedahan beberapa portal Sabah wujud keteresan dikalangan penerima bantuan makanan orang susah berjumlah RM100.00 tidak sampai penuh pada sasaran, berdasarkan sumber maklumat nama seseorang penerima dikurangkan barangan dari RM100.00 kepada RM60.00 atau lagi kurang jelas penipuan besar jika diberi pada mereka yang lain apa tak lagi golongan yang tidak tersenarai tentunya mengeciwakan kerajaan.
Berdasarkan laporan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia di Sabah yang bakal melakukan siasatan boleh lah semak borang agihan setiap kampung yang dapat adakah ia ditanda tangani pihak penerima ujar orang ramai.
Selain dari itu siasatan perlu telus keoada semua pejabat UPPM serta SELURUH PENJAWAT MPKK yang terlibat dengan agihan supaya tidak berlaku keteresan, menurut sumber orang kampung yang membuat hantaran dalam watshap group ramai mangsa penerima bantuan barang makan tersebut dikurangkan oleh pembahagi  dan bukan silap terhadap jerajaan sebenar sebaliknya keteresan diperingkat bawahan ujar orang kampung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan