Rabu, 19 Februari 2020

PBS PERLU MERAIH SOKONGAN RAKYAT
Oleh. Williem Anak Lagau
Telipok. Pimpinan PBS perlu turun padang diperingkat bawahan bagi menghimpunkan sokongan seluruh lapisan rakyat yang berdaftar sebagai pengundi dipelusuk kampung dan perumahan mengikut kawasan DUN masing masing, tidak semua rakyat mampu datang berjumpa dengan kepimpinan tertinggi mahupun bahagian jika para pemimpin yang dipilih oleh ahli ahli diperingkat  cawangan gagal turun padang mendekati mereka sekali dua dalam setahun apa tak lagi jika ada pemimpin yang masih ego seolah olah kuasa ajaib masih ditangan.
Seseorang pemimpin PBS harus mencontohi keperibadian Huguan Siou Datuk Seri Panglima Joseph Pairin Kitingan sentiasa bersopan santun dan sentiasa mendengar segala suara rakyat tanpa melenting,  selain dari itu PBS juga perlu berkerjasama dengan seluruh parti pembangkang yang berjuang mahu mengembalikan status Sabah sebagai negara dalam perjanjian MA 63 tanpa lupa perjuangan.
Seorang aktivis masyarakat orang lama Sumil Baking mendedahkan Suara ini dalam perhubungan telipon dengan kru Media Terkini di Kot Kinabalu hari ini demi mengajak rakyat menilai agenda  perjuangan segelintir pemimpin mereka hari ini, beliau juga menyokong pemimpin PBS yang berani bersuara sampai keperingkat bawahan menerusi akbar tanpa rasa kerugian tenaga dengan penuh semangat menghimpunkan sokongan padu rakyat jelata ujar beliau.
Menjawab pertanyaan Kru Media Terkini Sumil Baking yakin potensi mendampingi semua lapisan peringkat terletak diminda Naib 2 PBS Bahagian N. 13  Inanam Ajis Dyonisius Lobinson yang banyak membuka minda penyokong PBS masa kini dalam parlimsn Sepanggar termasuklah aktif mendampingi media nasional ujar beliau.


IKUTI SIRI INI SETIAP KELUARAN MEDIA BERTURUT TURUT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan