Jumaat, 21 Februari 2020

 PBS BOLEH KEMBALI KEGEMILANGAN NYA
Oleh. Helary Sukiono
Sabah. Rakyat
jelata boleh mengembalikan kegemilangan kuasa PBS seperti mula membentuk kerajaan pertama jika pemimpin tertinggi dan bahagian benar benar turun padang mendampingi seluruh rakyat yang berdaftar sebagai pengundi walau apa cara sekalipun tanpa menggunakan orang tengah perantara, kegagalan mendampingi pengundi bawahan hanya mengeciwakan pengundi yang mampu menukar undi keparti lawan disaat akhir jika sikap tidak diubah bermula dari hari sekarang apa tak lagi PBS masa kini berada dalam kumpulan parti penbangkang selepas pru ke 14 yang lalu.
PBS juga perlu menandatangi perjanjian semua parti pembangkang lain yang sehaluan menuntut MA 63 jika bertekad mahu menawan kerajaan Sabah sebaik selesai pru ke 15 akan datang, gerakan bersendirian parti  parti pembangkang khususnya PBS menghadapi pru ke 15 hanya memberi ruang besar kepada Warisan, Upko dan PH mengekalkan kekuatan kerajaan PH dalam era penggal kedua sebaik pru ke 15 selesai.
Luahan Sumi Baking aktivis masyarakat sebagai menyokong usaha Ajis Dyonisius Lobinson Naib 2 PBS N. 13 Inanam yang kini berusaha menyatupadukan perjuangan rakyat bersama PBS disamping memiliki hubungan baik dengan seluruh pemimpin parti pembangkang misi menawan Dun Inanam akan datang,
langkah juang Ajis yang mesra rakyat tidak ada saingan dikalangan kepimpinan bahagian teraju kerajaan bagi kawasan Dun Inanam masa kini dimana pelbagai agama sentiasa dilayani pertemuan dengan beliau Ajis walaupun sibok dengan usaha namun tidak pernah diabaikan setiap rakyat berjumpa tegas beliau.

  • Ajis Dyonisius Lobinson yang menang dalam pertandingan Naib 2 PBS Bahagian N. 13 Inanam lalu kini cukup banyak menemui rakyat jelata setempat tanpa memilih orang, tidak hairan lah sehingga kini gerak kerja PBS N. 13 Inanam terus meningkat masa kini demi kemajuan rakyat seluruh kawasan terlibat. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan