Ahad, 23 Februari 2020

 SIAPA KEKAL TERAJU KERAJAAN MALAYSIA
Oleh. Jopis Anak Lagau
Kuala Lumpur. Selepas Tun Dr. Mahathir Mohammad memperolehi sokongan 130 kerusi Parlimen antara kerajaan dan pembangkang apa akan berlaku dengan kerajaan PH yang ada pada masa kini?, pelbagai andaian dirumus dalam watshap group dan FB namun kuasa penentu mutlak ialah Perdana Menteri dan Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong sama ada bubar parlimen mahupun terus tukar tampuk kerajaan sedia ada.
Langkah pertama tukar kabenit kerajaan PH masa kini tanpa menerusi proses pilihan raya parlimen atau kena menghadapi pilihan raya parlimen sekali lagi semua ini tertakluk usul perbincangan Perdana Menteri dan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong menurut sumber penganalisis politik tanah air hari ini.
Semua pemimpin parlimen boleh mengadap kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong setelah mendapat perkenan apa tak lagi para Presiden Parti Politik namun sekadar menyampai sebarang usul yang perlu berlandaskan perlembagaan parlimen ujar beberapa aktivis politik hari ini.
Sama sama kita mendoakan yang terbaik untuk negara kita tanpa sebarang prasangka negitif diluar kemampuan kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan