Isnin, 28 Ogos 2017

Oleh. Jopis Anak Lagau
AHLI PBS KELIRU CALON BN ?
Tamparuli. Ahli ahli Parti Bersatu Sabah (PBS) Kawasan DUN Tamparuli terus keliru dengan tidak ada bayangan calon pilihan BN mewakili PBS walaupun terlalu banyak suara ahli ahli PBS setempat disamping mendapat sokongan dikalangan kepimpinan BN setempat terutama UMNO namun PBS pusat masih membisu, majoriti ahli PBS DUN Tamparuli mencadangkan En. Madin Anak sebagai Calon PBS Tamparuli bagi berhadapan calon pelbagai parti pembangkang yang berhasrat mahu menjadi wakil rakyat DUN Tamparuli pada pilihan raya kali ke 14 akan datang.
Diantara nama nama yang disebut menjadi calon PBS DUN Tamparuli ialah  Dr. Jimmy J. Ongkili, Datuk Jahed  Jahem serta beberapa ahli parti kompenan BN yang lain demi mereka meraih kemenangan pada pru kali ke 14 akan datang apa tak lagi dilaporkan parti pembangkang semakin kuat mendampingi rakyat minta sokongan, namun sebilabgan rakyat kawasan Dun Tamparuli memaklumkan setakat bercakap manis pada masa kini tanpa menghulur bantuan pelbagai prasarana kampung tidak mampu menawan semua hati orang orang kampung apa tak lagi rakyat terbiar sejak sekian lama.
Demikian pendedahan sekumpulan badan Ngo kawasan Tamparuli yang menemui media twrkini bagi menggesa PBS mengenukakan calon muka baru yang telah lama berkerja kuat dalam PBS agar rakyat jelata mampu menilai perjuangan tanpa mengira kedudukan darjat pada pru ke 14 akan datang, diharapkan semua pemimpin tertinggi PBS mengenali keupayaan  para pemimpin parti politik setempat agar menahan perjuangan pembela rakyat jelata tanpa membelakangkan rakyat yang memberi sokongan agar tidak ada rakyat yang keciwa dan dilupakan sepanjang 5 tahun penggal pembubaran DUN  setiap penggal semula berakhir dimasa akan datang.
Sumber yang boleh dipercayai Datuk Seri Panglima Dr. Naxsimus J Ongkili juga dijangka akan bertanding di Dun Tamparuli jika ada keperluan menggugat kekuatan parti pembangkang di Dun Tamparuli, malah sumber dari parti pembangkang sedang berusaha mempromosi beberapa calon dari Gabungan Sabah termasuklah wakil dari Parti Perpaduan Rakyat Sabah, Star, Harapan disamping PKR dan Warisan berebut DUN Tamparuli.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan