Jumaat, 26 Mei 2017

Oleh. Jasly Dol
IBADAH PUASA SEMANGAT UMAT ISLAM
Sabah. 1 Ramadhan bersamaan 26 Mei 2017 merupakan hari menguji kekuatan akhlak dan minda seluruh umat Islam bagi menahan pelbagai perlakuan yang lebih bercanggah dari hukum Islam dilakukan berikutan tarikh bermula lah Puasa umat Islam diseluruh dunia tanpa berlaku mengabaikan agama dan Puasa sepanjang Ramadhan, dalam menunaikan Ibadah Puasa umat Islam dibentuk bermuhasabah diri disamping menghindari pelbagai perbuatan yang melanggari hukum Ibadah Puasa khususnya melibatkan terbatal puasa golongan yang berpuasa malah segala gerak langkah wajar diperhalusi sejajar dengan syak wasangka orang lain.
SELAMAT BERPUASA PADA SELURUH UMAT ISLAM DIMANA JUGA BERADA. SEMOGA BERJAYA MENUNAIKAN TANGGONGJAWAB PADA AGAMA MASING MASING DEMI KEIMANAN DIRI SEPANJANG MASA. DARIPADA, PPM.DAIMIN SULUKAN (KADAMAIAN) MR. KANUL GINDOL (KOTA BELUD) MARINO AHMAD (KERAMBUNAI) SERIKUN SINGKUTUNG (TEMPASUK)

Sesuatu yang diharapkan ialah sihat sejahtera sepanjang masa walau apa juga cabaran yang dilalui terutama menjelang sambutan aidilfitri bagi bersama sahabat handai dan taulan dimana juga berada jika berkesempatan bersama, tahun ini adalah menjadi harapan beroleh reziki yang halal agar mampu memelihara keluarga dengan penuh kesempurnaan demi menjadi orang yang berguna mencurah bakti pada negara dan masyarakat berbilang kaum dalam Sabah dan Malaysia amnya ujar mereka berempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan