Isnin, 23 Januari 2023

PAPARAN PANTAS 

Setelah hampir 60 tahun Sabah merdeka penduduk luar bandar kawasan pedalaman masih menunggu JALAN RAYA BERASPAL menuju kekawasan perkampungan mereka.

Keadaan Jalan Raya perkampungan terpencil masih lagi sempit masa kini malah penduduk kampung terpencil melaporkan mereka masih berjalan kaki akibat tidak diberi JALAN RAYA seperti warga Sarawak dan Semananjung Malaysia.

Sehubungan dengan ini orang Asli Sabah meramalkan apapun perlaksanaan MA 63 Kepada Wilayah Sabah jika kepimpinan yang ada tidak bersungguh sungguh membina prasarana, ianya akan kekal seperti masa kini berikutan jarak 1 kilometer yang tidak ada jalan raya sejak 40 tahun lepas terus berjalan kaki hari ini ujar mereka. Oleh Jusupi Anak Kurdi 



 Peminta Sedekah Cukup Tulisan Sendiri 

Menyingkap peminta sedekahbdi Sabah masa kini mereka bukan sahaja berpakaian comot dan badan kotor, malah ada juga dikalangan peminta sedekah jalanan ini sekadar membawa surat tulisan bertaip sendiri bagi meraih puluhan ringgit sehari. 

Peliknya peminta sedekah yang tidak diketahui asal usul muda memperolehi simpati sebilangan orang Sabah namun berniaga dengan lengkap syarikat berdaftar bagai tidak menarik hati mereka, ini di akui beberapa peniaga yang ditemui bagi mengulas PEMINTA SEDEKAH tidak disoal oran Sabah namun berniaga lengkap dengan syarikat berdaftar memperolehi jualan RM30.00 pun susah ujar mereka. 

Dalam konteks ini mari lah bersama membuka minda hati bagi memberi kerjasama dengan urusniaga berlesen sah berbanding peminta sedekah jalanan yang tidak berpenghujung. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan