Sabtu, 21 Januari 2023

MASAALAH TIDAK TERUNGKAI 

Oleh. Jopis Anak Lagau

Sabah. Sudah bertahun tahun orang orang asli dalam negeri ini mengakui berdepan dengan telatah PEMANDU BUS MINI MENGUASAI SEMUA PERHENTIAN BUS SEPANJANG JALAN BERBARIS MENUNGGU PENUMPANG sehingga tidak ada ruang kenderaan lain mengambil rakan di kawasan tersebut. 

Golongan pemandu bus mini terlibat akan membawa pergaduhan jika ada orang awam menegur perbuatan mereka, sikap mereka yang menguasai setiap Perhentian Bus dari Kota Kinabalu sampai ke Taman Seri Rugading sekitar jalan lama sangat dikesali.

 Barisan Bus Mini dengan menutup semua Perhentian Bus Mini menyebabkan kesesakan disekitar Perhentian terlibat, ianya amat terasa jika ada kenderaan lain singgah mengambil rakan atau saudara mereka yang menunggu diperhentian Bus berkenaan, malah ada bus mini menunggu sehingga hampir 1 jam setiap satu bus yang menunggu penumpang walaupun perhentian bus mini kosong. 

Warga Sabah merayu kepada kerajaan pusat pimpinan Datuk Seri Dr. Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia turun padang bagi menghentikan perbuatan Pemandu Bus Mini yang berlarutan bertahun lamanya, perilaku golongan pemandu Bus Mini yang menutus semua perhentian Bus Sepanjang jalan sangat menyusahkan setiap kenderaan lain yang turut mengambil rakan dan saudara dikawasan terlibat.

Untuk rekod PERHENTIAN BUS YANG DIKUASAI MEREKA IALAH  Rugading, Pekan Telipok, Taman Putera Jaya, Bandar Seirra, Batu Sepuluh, Klinik Menggatal, Pekan Menggatal, Batu 7 Inanam, Pekan Inanam, Batu 5 Inanam, Likas, Seni Garden dan Belakang Wisma SESB Kota Kinabalu.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan