Isnin, 16 Januari 2023

DEDAH TERSIRAT 

Ramai hanya menonton BUAH KABONG yang dijadikan makanan sebilangan orang desa di Semananjung Malaysia jauh sekali bagi warga muda mudi Sabah Sarawak bagi merungkai buah berkenaan.

BUAH KABONG sebenarnya ada dimana mana termasuk lah Sarawak dan Sabah cuma dibezakan oleh nama panggilan mengikut suku kaum etnik kawasan berkenaan. 

Bagi orang di Sabah ada yang menamakan buah tersebut dengan BUAH LIHUAN  dan ada juga menamakan nya sebagai BUAH POLOD namun tidak ada yang mengenali ianya boleh dimakan sehingga hari ini. Oleh Gifkir Aming  


Bunga Botani Borneo 

Ramai orang tidak mengetahui betapa banyak tumbuhan diborneo boleh dicari serta disemai bagi bunga hiasan perumahan atau bangunan kerajaan serta swasta. 

Hasil kerjasama para bekas Perajurit Sabah sepanjang berkhidmat dalam Angkatan Tentera Darat DiRaja Malaysia maka terhimpun lah Bunga Botani Borneo yang cantik dan menakjubkan para pengunjung kawasan tersebut. 

Sebarang pertabyaan sila hubungi Gilbert Paulus ditalian 0194827829 dan 01138554026 masa pejabat sahaja.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Editor 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan