Ahad, 29 Januari 2023

KEKEJAMAN BALAS DENGAN PENCERAHAN 

Oleh. Huzera Ben 

Sweden. Isu membakar AlQuran  umat Islam boleh menentang dengan 

cara bermaufakat 


saling bantu membantu serta memperkasa ceramah ugama Islam sebagai tatapan umum betapa Islam itu 
terbaik dan tidak memusuhi setiap ugama lain dimuka bumi ini pasti golongan memusuhi agama Islam mampu menginsafi diri mereka dengan doa banyak pada Allah swt. 

Kekejaman orang membakar Al Quran perlu dibalas dengan kekuatan semangat dan Iman bagi mengajak seluruh umat mempertahankan agama mereka dari ancaman musuh musuh Islam, selain dari itu setiap pemerintah disetiap negara dalam dunia perlu berani bertindak terhadap rakyatnya termasuk pemimpin parti politik yang mempermainkan ugama lain agar mendapat hukuman munasabah. 

Satu perkara yang perlu dikaji bagaimana orang bukan Islam mampu memegang AlQuran dan membakar dikhalayak ramai, adakah penjual naskah AlQuran sesuka hati diseluruh dunia menjual kepada orang bukan Islam dan jika benar siasat penjual naskah AlQuran yang dibakar musuh Islam.

Banyak perkara yang perlu dibuat bagi mematikan kebencian musuh Islam terhadap agama tersebut tanpa menggunakan kekerasan apa tak lagi perarakan tunjuk perasaan dengan sorakan membentak para musuh Islam, sebaliknya seluruh Umat Islam boleh membantah secara aman disetiap pejabat Kedutaan atau pesuruhjaya tinggi setiap negara yang berlakunya musuh Islam membakar naskah AlQuran berkenaan.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa  kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan