Ahad, 15 Januari 2023

BAWA WANG LEBIH MAKAN DISABAH 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Pembaca Media Terkini Borneo melaporkan jika berkunjung kenegeri Sabah hendaklah membawa wang lebih jika memasuki KEDAI MAKAN dibeberapa daerah kawasan Sabah, ianya penting berikutan harga makanan mendadak naik nasi semangkuk kecil dan sesenduk sayor hirisan terung serta teh kosong berharga antara RM6.00 hingga RM8.00 entah jika ada ikan dan daging tak pasti berapa harganya.

Kejadian ini dilaporkan berlaku sejak beberapa hari yang lepas apabila pemilik kedai tidak ada dalam permis dan meletak kepercayaan kepada pekerja mengurus kedai mereka dalam situasi meragukan orang ramai status pekerja terlibat. 

Majoriti pekerja kedai makan di Sabah meragukan status mereka disamping semua MASK bersangkut pada bahagian dagu dan batuk selamba sahaja dihadapan para pelanggan mereka setiap hari lapor warga Sabah yang keciwa kejadian tersebut. 

Diharap dengan pendedahan ini pihak berkuasa kerajaan negeri Sabah menggerak pemantauan pekedai makanan Muslim seluruh Kota Kinabalu dan negeri Sabah amnya demi mencegah salahguna para pekerja dikedai makan terlibat. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan