Rabu, 4 Januari 2023

MENANTI MATI MASIH DIJUAL ?

Oleh. Koijul Hairol

Sabah. Hati hati semua pelawat tamu mingguan serta pasar tani berikutan terdapat pengunjung melaporkan tanaman SIREH sudah layu namun masih dijual dengan belasan ringgit sepokok beberapa hari yang lalu. 

Sungguhpun ada pemerhati SIREH berkenaan terkilan tidak melihat pertumbuhan akar hidupnya namun penjual terus berkeras mendakwa ia hidup subur namun tidak menjamin memulangkan wang pembeli jika tidak menjadi sebab orang lain punya dan ia hanya membantu menjualnya.

Kebanyakan peniaga kecil kecilan dan sedarhana di Sabah enggan membuat promosi bergambar perniagaan mereka memandangkan tidak mahu menanggong kos pembayaran pengiklanan disamping enggan menjamin urusniaga mereka terhadap pelanggan yang menggunakan promosi iklan syarikat pengiklanan berlesen ujar orang ramai.

Apapun hanya IKLAN YANG DISIAR KEPADA SYARIKAT PENGIKLANAN BERLESEN boleh menjamin rujukan urusniaga yang telus  dan bermutu boleh dilanggani dengan jaminan penuh pada peniaga terbabit. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan