Isnin, 23 Januari 2023

MEMBAKAR ALQURAN UMAT ISLAM PERLU MELANGKAH SAMA 

Oleh. Huzera Ben 

Liga Arab. Umat Islam dunia perlu bersatu dalam apa juga keadaan bagi menentang Islamfobia walau dimana juga pengamalnya berada dan bukan nya berpuak puak bagi mementingkan diri sendiri.

Tindakan Ramos Paludan membakar ALQURAN DILUAR KEDUTAAN TURKIYE STOCKLAN sabtu lepas seharusnya menjadi titik permulaan seluruh umat Islam bermaufakat dan berkerjasama, kearah memperkasa diri dan saling berganding bahu bagi melakukan semua jentera memperkasa agama Islam tanpa memilih darjat dan harta orang yang dibawa bersama dalam perjuangan murni.

Penyokong Islamfobia yang berkedudukan tinggi dalam sesebuah negara sanggup membakar Alquran akibat kuasa dan pengaruhnya disamping melihat umat Islam kurang bersatu padu, selain dari itu ada juga Umat Islam dilaporkan terlalu membelakangkan yang seagama dengan mereka jika tiada harta serta kurang berjawatan tinggi dalam perkerjaan. 

Keberanian orang membakar ALQURAN dipercayai ada kaitan pengamatan mereka UMAT ISLAM kurang bermaufakat diseluruh Dunia dan golongan terlibat berusaha memecahbelahkan penganut agama tersebut, kekuatan umat Islam bagi melawan Islamfobia adalah bermaufakat tanpa mengira pangkat kedudukan serta latarbelakang sesama unat Islam dan bukan nya berpuak puak menyisihkan sahabat mereka yang hidup miskin.

Untuk rekod yang dilaporkan umat Islam yang hidup susah mereka seringkali disisihkan sesama ummah walau berjiran sekalipun entah mengapa orang mewah berbuat demikian, tidak hairan lah wujud Islamfobia masa kini berani membakar Alquran dikhalayak ramai apa tak lagi golongan terlibat mendapat sokongan dikalangan musuh musuh Islam diseluruh dunia. 

Bagi umat Islam yang berani boleh menjemput Ramos Paludan kenegara negara Islam bagi mendepani debat beliau mengapa sangat membenci Islam sedangkan umat Islam tidak pernah mengganggu hidupnya walau kemana beliau melawat negara negara seluru dunia tegas orang ramai yang ditemui dekat sini.

Umat Islam perlu berwaspada dengan manusia berpendirian seperti Ramos Paludan yang sentiasa memusuhi Ugama Islam walaupun tidak mengganggu kehidupan nya seharian, malah umat Islam juga harus menjauhi sikap menyisih orang orangbIslam yang berpendapatan rendah agar perpaduan sesama umat kekal utuh sepanjang  hayat.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, mencetak memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur.  Editor 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan