Sabtu, 25 April 2020

SUMBANGAN AMAL RAMAI PENDENGKI
Oleh. Helary Sukiono
Sabah. Ahli  bekas bekas perajurit Sabah menyokong usaha Ustaz Ebit Liew bagi menghulur bantuan kepada fakir miskin diseluruh negara namun dalam situasi PKP ini sebaik mohon garis panduan dari kerajaan khususnya Majlis Keselamatan Negara supaya lebih teratur aspek keselamatan sepanjang pelbagai pengagihan sumbangan makanan mahupun wang saku seiklas termampu,  sememangnya setiap orang beramal menghulur bantuan terlalu ramai yang dengki keupayaan kita akibat ada pihak yang dengki tidak berusaha melakukan nya walaupun boleh mengagihkan bantuan pada  orang susah namun disebabkan ada rasa kedekut dalam diri semua kemampuan disorok dalam simpanan peribadi tanpa ada yang melihat kemampuan pihak yang pendengki kerja amal orang lain.
Demikian ulasan Doilus Paulus mewakili bekas bekas Perajurit Sabah sebagai membela usaha Ustaz Ebit Liew melaksanakan tanggongjawab membahagi derma pada orang Susan namun terhalang pada kerjaya pendengki keupayaan ustaz Ebit Lies tegas beliau. 
Doilus Paulus menambah, sungguhpun tidak pernah bertemu amnya berbeza Agana namun terbayang dalam minda betapa bersih jiwa nurani ustaz Ebit Liew dalam kesungguhan mengagihkan reziki pada orang susah terpilih katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan