Ahad, 19 April 2020

MINAH KILANG WAJIB DAPAT PPE JIKA BEKERJA
Oleh. Helary Sukiono
Kuala Lumpur. Trend minah kilang dibeberapa negeri masa PKP dan PKPD masa kini untuk keluar adalah minta surat dari penyelia kerja untuk kerja namun tidak disediakan PPE oleh penyelia akibat komplot untuk jumpa teman tersayang dikilang sahaja, sumber maklumat diperolehi dari pengawal persendirian kilang dibeberapa negeri manakala penyelia kilang sekadar diberi imbuhan beberapa kumpang dan nasi bungkus Ayam steam bagi menghalalkan pertemuan minah kilang dan kekasih pujaan mereka.
Pendedahan Kasliajah Mawar Osman (In House Guard) dibeberapa negeri sejak PKP dan PKPD berjalan menyebabkan ramai pemimpin kampung serta ketua ketua perumahan sukar mengawal masaalah disamping mengelirukan petugas barisan hadapan semasa melintasi laluan sedangkan tidak memiliki PPE untuk mematuhi perlindungan bekerja seperti yang diwajibkan didalam setiap kilang ujarnya.
Selain dari itu jika berlaku penularan Covid 19 bukan sahaja kilang yang dipersalahkan malah turut membebankan para penghuni perumahan mahupun penduduk kampung berhampiran kediaman pekerja pekerja minah kilang yang diklasfikasikan miang Dan gatal ungkap orang ramai yang ditemui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan