Khamis, 5 April 2018

 MINDA PENGARANG
SIAPA BERPENGARUH DIHATI RAKYAT?
Sabah. Bahang pilihan raya telah menyentap seluruh jiwa raga rakyat jelata yang berdaftar sebagai pemilih dimana dalam ingatan mereka akan MEMANGKAH lagi pada masa terdekat ini khususnya Sabah dan Sarawak yang dilaporkan berterusan menjadi kubu kuat BN, dikalangan rakyat jelata yang ditemui mendakwa mana mana pemimpin yang telah melaksanakan tanggongjawab mereka memajukan rakyat mereka sendiri terutama rumah PPRT, TANAH NT milik persendirian terutama sekitar perkampungan sebagai pertanian bag menyara kehidupan keluarga sepanjang masa.
Bagi pemimpin yang dibuai kealfaan tanpa mengenali segenap lapisan rakyat jelata tidak mungkin seluruh rakyat jelata dalam Sabah amnya Parlimen Malaysia mampu dipilih bagi menjadi pemimpin mereka dalam situasi tidak pernah membantu apa tak lagi  memandang rakyat terlalu rendah, situasi seumpama ini bakal menjadi perhitungan dikalangan  rakyat berdaftar sebagai pemilih melalui undi calon Dun dan calon Parlimen bagi menentukan sejauh manakah pengaruh calon calon yang pihak Presiden Parti pilih sebagai calon boleh menang mereka walaupun pengundi berdiam diri.
Pembubaran Parlimen 7 April 2018 menandakan bermula lah kempen setiap parti politik yang bakal bertanding dalam pilihan raya kelak, namun ianya bergantung sejauh manakah keakraban para pemimpin tempatan dihati rakyat jelata sehingga pilihan raya Parlimen mahupun Dun berjalan pembuangan undi.
AKBAR MEDIA TERKINI MALAYSIA SEKADAR MEMBERI  PANDANGAN  AGAR MEMELIHARA SELURUH RAKYAT SETEMPAT YANG BERDAFTAR PEMILIH AGAR UNDI TIDAK AKAN TERPINDAH KECALON PIHAK PARTI  LAWAN.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan