Selasa, 3 Oktober 2017

SELAMAT MENYAMBUT HARIJADI TUAN YANG TERUTAMA YANG DIPERTUA NEGERI SABAH, TUN DATUK SERI PANGLIMA (DR) HAJI JUHAR BIN DATUK HAJI MAHIRUDDIN S.M.N., S.P.D.K., P.G.D.K., P.J.N., A.S.D.K., J.P. DAN TOH PUAN NORLIDAH R.M. JASNI PADA 7 OKTOBER 2017 ULANG TAHUN HARIJADI KE 64 TAHUN, SEMOGA DIPANJANGKAN USIA BAGI MEMELIHARA KESEJAHTERAAN NEGERI SABAH TANAH AIRKU.

                            DARIPADA MR. DAIMIN SULUKAN PEMIMPIN PEMBANGUNAN
                             MASYARAKAT (PPM) KAWASAN DEWAN UNDANGAN NEGERI KADAMAIAN
KOTA BELUD SABAH



Oleh. Dillah Abdullah/Jopis Anak Lagau
PEMUDA WANITA GERAK KAJI SELIDIK STRATEGI MENANG PILIHAN RAYA
Sabah. Parti Bersatu Sabah PBS sudah menggerak jentera wanita dan pemuda memastikan penyokong diperingkat akar umbi agar taat setia terus menyokong kerajaan BN pada masa pilihan raya ke 14 akan datang, jentera gerak kerja tersebut dibuat cara tertutup di Ibu Pejabat Parti Bersatu Sabah pada 3 Oktober 2017 meliputi 13 kawasan DUN Sabah yang pernah ditolak rakyat beberapa kawasan DUN akibat berlaku beberapa kegagalan pemimpin menerima pelbagai usul dari rakyat dan ahli ahli parti diluar bandar.
Dalam program tersebut yang dilawati oleh wakili media terkini terdapat ahli parti tidak senang hati melihat wakil akbar tanpa sempadan walaupun baru sekadar pemimpin dalam sesuatu bahagian berbanding pegawai kanan sudah lantikan kerajaan BN negeri Sabah tahu berterima kasih dengan kehadiran media terkini walaupun majlis tertutup ujar ahli PBS yang menyapa media sabah dimajlis tersebut.
Usaha PBS menggerak jentera keperingkat akar umbi menjadi harapan rakyat jelata demi menawan semula kerusi yang telah ditawan pembangkang pada pru ke 13 yang lalu namun perlu ada keterbukaan sikap disamping jujur pada seluruh rakyat jelata tanpa mengira kefahaman politik hagi memancing sokongan mereka,  jika gagal merubah sikap kelemahan yang lalu adalah terlalu sukar menebus semula 13 kerusi DUN PBS yang dikekalkan sejak PRU 13 walaupun banyak yang tewas kerusi mereka yang lalu akibat kurang gerak kerja mendepani rakyat jelata yang membuang undi kepada parti pembangkang jelas orang ramai.
Dalam kehadiran orang kuat media terkini pada seminar tertutup PEMUDA dan WANITA PBS tersebut turut mengalu-alukannya ialah Datuk Jahid Jahim, En. Samy Bangud, PPM Kadamaian En. Daimin Sulukan, Mr. Roger Impau dan Mr. Golubi Guntarik serta kakitangan di Ibu Pejabat PBS Pusat, semangat segelintir orang lama PBS dalam seminar tersebut berkobar kobar mahu berjuang merebut semula kerusi DUN yang ditawan pembangkang dengan peluang bantuan media eletronik seperti media terkini menjelang PRU ke 14 akan datang ujar Daimin Sulukan.
Daimin Sulukan, Datuk Jahid Jahem, Samy Bangud, Golubi Guntarik dan Roger Impau membayangkan rakyat jelata Sabah boleh memberi sokongan pada perjuangan PBS walaupun ada pemimpin baru umpama merasa segan mendekati media masa nasional masa kini, namun terpulang lah kepada pemimpin disetiap bahagian menyatupadukan rakyat jelata dalam kawasan mereka masing masing bagi mendepani parti pembangkang masa kini dilaporkan kuat pengaruh disetiap perkampungan terpencil bagi menguji permaufakatan seluruh parti kompenan BN bersama UMNO Sabah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan