Selasa, 17 Oktober 2017

Oleh. Williem Anak Lagau
KUMPULAN DAESH ABU SAYYAF TERBUNUH NEGARA JIRAN TERDEKAT WAJAR SIAP SIAGA
Marawi. Serangan tentera kerajaan bagi melumpuhkan Daesh hingga dua ketua kumpaiaulan dipercayai Daesh Abu Sayyaf aterbunuh (Gambar Atas) wajar dijadikan kesiap siagaan semua negara jiran terdekat agar tidak berlaku penyamaran penyusupan masuk berselindung dengan kaum etnik mereka (suka bersekongkol) dipelusuk negara jiran terdekat sama ada yang berkerja atau telah bermastautin dinegara berkenaan. Dalam konteks pertempuran antara Tentera Kerajaan dengan kumpulan Abu Sayyaf penyokong kumpulan Daesh  bukan sahaja pasukan keselamatan yang bersiap siaga malah rakyat jelata semua.kaum harus memainkan peranan melihat mendengar sesiapa juga yang baru datang dalam setiap perkampungan yang diduduki, namun perkara ini tidak senang jika para Ketua Ketua Kampung serta para Pengurusi JKKK tidak membawa para bekas Tentera dan bekas Polis duduk berbincang mengenai isu tersebut.
Sarawak dan Sabah merupakan negeri yang terdekat dengan negara bergolak dengan pertempuran namun masyarakat didua negeri berkenaan terus leka dengan bermain politik pembangkang berbanding isu keselamatan tanah air yang mereka duduki walaupun terdapat muka muka baru duduk menyewa sekitar kampung mereka, tidak hairan lah jika berlaku persembunyian Pendatang Asing tanpa izin dalam kampung kampung tertentu akibat kurangnya hubungan pemantauan dikalangan masyarakat sekeliling demi keselamatan tanah air bersama.

CONTOHI WANITA WANITA MULIA BUDIPEKERTI DIDUNIA INI

Muda mesra disapa, muda mengukir senyum, tidak sombong, penampilan sedarhana, kemas dan bersih.
Dipaparkan gambar terpilih sebagai hiasan wanita berciri kesempurnaan dalam kehidupan khususnya corak pasangan hidup berbahagia.






































Gambar gambar disiarkan ini sekadar contoh perwatakan keperibadian wanita baik mulia berbudi  pekerti terhadap masyarakat sekeliling oleh pakar motivasi yang ditemui. Harap Maaf dari Pengarang EDISI INI BERKALA SISIPAN)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan