Jumaat, 27 Oktober 2017

RENCANA KHAS
Sabah. Berwaspada dengan penceramah agama persendirian yang lighat berdakwa ditepi tepi kedai, bus stop, tepi tepi jalan raya malah juga berlaku dalam kenderaan persendirian walaupun tidak dikenali dari mana asal mereka, ini berlaku sejak beberapa bulan yang lepas sejak berlaku serangan pertempuran Tentera Kerajaan dan penyokong DAESH dan Abu Sayyaf dari negara jiran kawasan Marawi.
Setiap Tamu mingguan dan Pasar Malam pasti akan muncul pakaian ganjil berkumpulan menjalankan kempen keagamaan yang sukar difahami berikutan bahasa dipergunakan bukan bahasa Malaysia, ramai masyarakat tempatan Sabah merasa curiga dengan ceramah agama kumpulan terlibat namun yang jelas ramai terpengaruh ceramah kumpulan terlibat adalah golongan yang berasal dari luar Sabah jelas warga Sabah yang ditemui.
Tangani gejala yang dikemukakakan penduduk asli Sabah dalam isu ceramah berkumpulan jalanan dengan menghantar pemantau dari Jabatan Agama Islam Negeri Sabah bersama dengan pasukan Polis bagi mengelak perkara tidak di ingini berlaku ujar penduduk tempatan kepada unit median

Tiada ulasan:

Catat Ulasan