Jumaat, 20 Oktober 2017

Oleh. Bujie Tukarang
KEGHAIRAHAN MEMPROMOSIKAN AGENDA POLITIK ADA TERLEPAS PANDANG
Sabah. Setiap tahun ketika musim tengkujuh orang politik yang didokong oleh rakyat sering dibuai mimpin indah sehingga mereka terlepas pandang segala bencana alam yang berlaku walaupun pelbagai cara rakyat mendedahkan kes terlibat, selain dari itu ada juga orang politik bijak bercakap dalam ceramah politik namun datang bencana alam melanda kediaman rakyat terus membisu.
Orang aktif politik juga ganjil antara pembangkang mahupun segelintir pemerintah bagaikan tidak menampilkan diri mereka jika berhadapan dengan musibah rakyat seperti perkampungan runtuh, jalan raya terputus disamping bekalan tenaga Letrik terputus gagal mendekati rakyat, sebaliknya jika majlis keramaian, makan pekampung..u ceramah politik pastinya para pemimpin bawahan yang dilantik kerajaan jelas pantas menghadirkan duri walaupun sibuk dengan kerja yang dijalankan.
Teguran ini diluahkan oleh para pesara pasukan Angkatan Bersenjata Malaysia demi menjelaskan reputasi kerajaan yang sengaja diabaikan oleh penjawat awam disetiap perkampungan sehingga menjadi kebencian ralyat jelata jelas orang kampung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan