Rabu, 5 Jun 2019

RAYA PILIHAN 2019
Oleh Hujera Ben
Sabah. Surau Kg. Kebayau Tamalang Telipok bertuah tahun 1440H disebabkan terpilih sebagai  distinasi Kru akbar Media Terkini Malaysia menunaikan SHOLAT SUNAT AIDULFITRI dengan penggambaran khas sempena ulang tahun kali ke 19 akbar ini bersiaran sebagai akbar bebas dari kancah kuasa kuasa parti politik, Surau tersebut juga berserta seluruh jemaah sholat aidulfitri juga berikutan kehadiran Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Media Group Tuan Arman Karim yang diberi mandat kuasa pemilik Syarikat Azom Productions House Malaysia Dato' Azhar Haji Omar bagi mengurus persiaran Media Terkini Online Edisi Sabah selaku Pengarah Dan Pengarang akbar tersebut sejak 2016.
Dalam sholat aidulfitri di Surau Kg.  Jebayau Tamalang hari ini tidak ada yang mengetahui kehadiran sebenar Tulang belakang Media Terkini melainkan Imam Surau tersebut En.  Vadin Emat termasuklah penulis dimana sikap rendah diri Ketua Pengarang Media Terkini yang sekadar menjadi orang biasa semasa membuat liputan khas ini.
Berdasarkan ceramah Sembahyang Sunat Aidulfitri di Surau tersebut penekanan utama adalah memupuk keimanan sebagai umat Islam disamping mempamerkan kemuliaan dan kehormatan sambutan kunjungan berhari raya dikalangan rakan rakan bukan beragama Islam sepanjang sambutan hari raya disetiap rumah masing masing setiap hari.
Dalam kesibukan berhari raya jangan sesekali terleka lupa memohon kemaafan dari jiran sekampung yang telah dikhianati berulangkali demi mengharap keampunan dari empunya diri agar dimakbulkan oleh Allah swt,  jika kejahatan lampau berulangkali pihak individu gagal maafkan dimusim Aidulfitri terlalu sukar menilai keampunan dari Allah swt jelas wargatua di Kampung tersebut hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan