Isnin, 17 Jun 2019

NUR SAJJAD SIAPA SEBENAR?
Kuala Lumpur. Tuntutan Yusmiliati (gambar bertudung dan oeguamnya) meminta Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atas tindakan dilapor memalukan nya atas permohonan menukar status jantina lelaki dalam pengenalan diri kepada status wanita yang ditolak JPN menimbulkan persoalan seluruh warga Malaysia,  ramai yang bertanya status sebenar penama tersebut menggunakan dua nama lelaki dan wanita apa tak lagi pemakaian nya sentiasa mirip wanita sejati dalam pemakaian dan persolekan setiap hari apa tak lagi pengakuan empunya diri selaku wanita sejati ujar orang ramaj.
Dalam kes pengakuan terbaru jelas Yusmiliati mengaku bertanggongjawab mendaftar pendaftaran penukaran status dalam jantina kad pengenalan Muhamad Sajjad kepada nama wanita Nur Sajjad  namun dilaporkan telah ditolak tanpa pengesahan doktor dari pihak kerajaan jelasnya.
Apapun kemelut ini terpulang lah kepada kerajaan Malaysia menentu sahkan status empunya diri dalam jangkamasa panjang agar tidak menhadi teladan genarasi muda mudi akan datang. Oleh. Norafzah Dolah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan