Jumaat, 14 Jun 2019

ISU PLASTEIN
SIAPA MAMPU HALANG MUSUH?
Oleh Basron Kirwan
Lubnan. Melihat pencerobohan Tentera Israel di Gaza dan Baitulmaqdis negara negara negara Islam bagai hilang daya upaya menentang penjajahan sehingga mengorban puluhan ribu rakyat Plastien sehingga kehari ini, berdasarkan penelitian nasyarakat serantau para pemimpin Islam dimana juga negara harus memainkan peranan membuktikan keupayaan mereka menghalang penjajahan Israel berkenaan walau apa cara sekalipun.
Menurut ahli fikir antara bangsa Islam lebih ramai dipelusuk dinia namun mengapa mereka tidak menunjuk kekuatan suara bertindak menghalang kekajaman Israel yang didokong oleh Amerika pimpinan Donald Trump,  anehnya ramai umat Islam memandang tinggi masyarakat dari negara rumah putih tanpa memikir apa yang mereka lakukan pada Negara Negara Islam walaupun saban hari melihat mayat rakyat orang Islam dibunuh Tentera Israel  ujar mereka.
Dunia Islam boleh bersatu memboikot apa juga langkah kanam dan kiri Amerika dan para sekutunya termasuklah produk dan orangnya sekali jika perlu demi membela negara Islam yang diserang.
Ada umat Islam cakap disini tidak minat lagi melihat wajah wajah yahudi Israel dan Amerika Syarikat dimana silap langkah mereka ini perisikan yahudi menjelajah negara kami jelas mereka. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan