Khamis, 6 Jun 2019

Oleh. Hujera Ben
Sarawak. Tahun demi tahun ada sahaja orang baru memeluk agama Islam secara sukarela namun tidak ramai yang mempraktik kekuasaan Allah swt sebagai contoh kekayaan kuasa dari nya, berbanding dari situasi beberapa kawasan di Borneo ada sahaja orang melaporkan berlaku orang Islam secara senyap keluar Islam mengikut agama lain akibat dari modal pengetahuan akidah Islam terlalu rendah disamping terpengaruh dengan sesuatu yang di idaminya sepanjang usia hidup terutama memperolehi pasangan hidup bukan beragama Islam jelas warga Borneo.

Telipok.
Keharmonian keluarga Islam Kg. Kebayau Telipok terserlah setiap tahum mampu mengadakan Sholat Aidilfitri penuh kerukunan Islam walaupun berbilang kaum etnik namun kekal harmoni umpama bersaudara tanpa perbezaan peradaban.

Tamparuli.
Dalam tahun 2019 satu ungkapan kata TAHNIAH MEDIA TERKINI ONLINE EDISI SABAH yang telah melantik sahabat lama Mr. Arman Karim anak negeri Sabah pertama sebagai Pengarah Urusan dan Ketua Pengarang dibawah naungan Syarikat Azom Productions House Malaysia menerajui industri penyiaran cukup tersohor bersiaran Malaysia Brunei Singapore dan Indonesia dimana saya Juanis Tulah (Gambar Tradisional Siaran) orang lama melanggani persiaran ini. Syabas dan Tahniah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan