Khamis, 16 Mei 2019

Wawancara Khas
WAWASAN LEGASI PBS INANAM
Oleh. Basron Kirwan
MT.  Perlukah PBS Dun Inanam turun bergerak keakar umbi mendampingi ahli dan rakyat jelata?
NAIB DUA PBS BAHAGIAN INANAM. Sudah sekian lama PBS N. 13 Inanam telah melancarkan pendekatan ahli dan rakyat keakar umbi demi mengetahui seluruh isi hati dan permasaalahan seluruh masyarakat setempat.
MT.  Wajarkah seluruh ahli PBS bersatupadu tanpa rasa curiga mencurigai diamtara satu sama lain?
NAIB DUA PBS BAHAGIAN INANAM. Prasangka atau rasa curiga dalam perjuangan parti PBS amat tidak baik dan wajar dihindari bagi semua kepimpinan PBS seluruh Inanam memandangkan kes mencurigai  sesama dalam parti mampu memusnahkan perjuangan kuat dan hilang keyakinan serta keharmonian bagi memperkasa keutuhan seluruh ahli dan penyokong parti PBS.
MT.  Perlukah PBS meraih sokongan dan menerima keahlian biasa dikalangan orang ramai mahupun golongan bekas penyokong parti lawan?
NAIB DUA PBS BAHAGIAN INANAM. Penerimaan dan penambahan ahli PBS tidak mengukur kedudukan siapa yang menjadi ahli asalkan mereka berdaftar sebagai pemilih disamping sah meninggalkan parti lawan dan iklas menyokong disamping menjadi ahli kearah membantu memperkuatkan sokongan rakyat terhadap PBS agar mampu mencapai matlamat perjuangan demi menjadi pasukan yang ditaati seluruh masyarakat setempat.
MT.  Apakah idea idea PBS bagi menawan seluruh pengundi DUN Inanam kearah menawan semula kerusi tersebut dalam pilihan raya akan datang?
NAIB DUA PBS BAHAGIAN INANAM. Sesungguhnya terdapat pelbagai perancangan bakal dilakukan namun ianya merupakan rashia parti kearah menyusun pelbagai jentera kearah penerapan keyakinan rakyat namun perlu ada keterbukaan bagi menerima teguran mahupun pandangan membina dari semua ahli ahli PBS yang berkeupayaan dalam akedimek teknologi maklumat yang sahih sejajar dengan teknik politik kemodenan.
MT.  Sejauh manakah persediaan PBS Inanam menggempur segala teknik politik parti lawan khususnya tohmahan tohmahan keatas PBS sejak menjadi parti pembangkang  apa tak lagj wujud kerjasama  dengan beberapa parti pembangkang lain?
NAIB DUA PBS BAHAGIAN INANAM. Sememangnya terlalu banyak kaedah kaedah gerak gempur PBS Inanam yang sentiasa diprogramkan setiap masa namun ianya tidak lah diketengahkan sepenuhnya secara terbuka namun perkara yang perlu ahli ahli PBS Inanam jauhi ialah sikap taksub, janji palsu dan menjadi musuh dalam selimut atau gunting dalam lipatan agar mewujudkan kekuatan dan kesepakatan dalam rumpun pembangkang.
MT.  Adakah PBS telah memulakan kerja gerak gempur bersama rumpun parti pembangkang lain bagi kawasan Inanam?
NAIB DUA PBS BAHAGIAN INANAM. Off soalan serupa merupakan sebilangan jentera kami pembangkang bagi memperkasakan semula sokongan raktat berbilang kaum dan agama namun setakat ini kumpulan parti pembangkang di Inanam tidak bermasaalah mengekalkan perjuangan sebagai rakan memimpin rakyat setempat agar terus bersatu dalam rumpun parti PBS dan rakan pembangkang lain dimana legasi kami sudahpun dalam jiwa rakyat Inanam.
MT.  Apakah saranan kepada semua parti pembangkang dalam Dun Inanam demi menawan semula kerusi tersebut dalam pru ke 15 akan datang?
NAIB DUA PBS BAHAGIAN INANAM. Semua pemimpin PBS dan Parti Pembangkang lain perlu bersatu dengan jentera keakar umbi menawan hati rakyat dengan kepimpinan satu hati disamping mempamerkan kepimpinan telus dan iklas dijiwa rakyat berbilang kaum dan agama mereka termasuklah setia menyokong sjapa juga calon pilihan parti PBS dan rhmpun parti pembangkang seperjuangan demi kemenangan Pru ke 15.
Dalam pandangan peribadi Azis Dyonisius Lobinson adalah baik seseorang calon dalam Dun Inanam perlu mempunyai kebolehan berbahasa Cina sebagai menawan sokongan pengundi 30 peratus disamping menyusun jentera meyakinkan rakyat keatas perjuangan dan kepimpinan pembangkang setempat.
Temubual Khas Bersama Mr. Azis @ Dyonisius Lobinson (Gambar Siaran)  Naib Dua PBS Bahagian Inanam bersama wartawan Kanan Media Terkini Malaysia Tuan Basron Kirwan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan