Rabu, 15 Mei 2019

PEKERJA ASING TIDAK PASANG ISYARAT PEMBAIKAN BANGUNAN
(Sabah Hari Ini)
Oleh. Gajirus Tumidi
Sabah. Pekerja asing masa kini menggemparkan dalam pembaikan luar bangunan ditingkat atas langsung tidak memasang isyarat terhadap pejalan kaki yang melintasi bahagian bawah bangunan berkenaan, bagaimana jika sebarang objek jatuh dilaluan pejalan kaki dan mencederakan golongan pejalan kaki berkenaan tentu sekali para pekerja terlibat tidak akan bertanggongjawab namun siapa yang harus dipersalahkan apa tak lagi jika berlaku kemalangan jiwa yang tidak diduga tentu mengambil pelbagai risiko namun tetap tidak ada penyelasaian.
Dalam tinjauan KRU Media Terkini hari ini pekerja asyik membuat bangunan ditingkat atas namun kru media lalu sekali dibawah tidak mereka sedari, sering kali kedengaran masa kini bahasa bahasa ganjil diutarakan oleh orang orang baru Sabah sedap didengar namun tajam jika dihuraikan asal usul bahasa berkenaan apa tak lagi ramai sudah generasi anak muda mudi terbawa bawa perkataan seumpama.
Pihak berkuasa tempatan diminta turun padang meninjau kes ini ditengah bandar dalam Sabah agar tidak lagi berlaku kes seumpama ujar orang ramai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan