Rabu, 22 Mei 2019

 Oleh. Hujera Ben
IKLAN SEMBUNYI BERTAMPAL
Sabah. Pihak berkuasa gagal mengawal iklan sembunyi percuma sejak kerajaan negeri Sabah yang baru berkuasa terutama kawasan bandar dan pekan setiap hari bertambah sehingga dinding bangunan penuh tampalan iklan kertas setinggi enam kaki tanpa ada sebarang tindakan pihak berkuasa, ada juga pemilik kedai merungut melihat dinding kedai mereka dengan tampalan iklan perseorangan dengan tidak menggunakan syarikat pengiklanan akbar dilesenkan demi meyakinkan seluruh rakyat Malaysia Sarawak dan luar negara terlibat.

Oleh. Norafzah Dollah
PARTI BARU TIMBUL LAGI
Kuala Lumpur.  Dalam kemelut politik masa kini yang dilaporkan masih belum stabil wujud pula satu parti baru pimpinan Datuk Ibrahim Ali Dinamakan Parti Bumiputera Perkasa Malaysia yang ditanda tangani kelulusan nya Masyanti Abang Ibrahim bertarikh 8 Mei 2019 lepas.
Perkembangan ini titik permulaan Melayu terlalu banyak pilihan parti membuatkan Cina sebuluh perjuangan dalam DAP bagi menguasai dan mengimbangi politik seluruh Tanah Melayu termasuk Sarawak dan Sabah.
Apakah benar pengundi Melayu dan bumiputera dalam pertumbuhan parti politik pimpinan orang Melayu terpulang lah kepada rakyat Melayu dan bumiputera menentukan halatuju sokongan undi politik mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan