Sabtu, 18 Mei 2019

PEMACU POLITIK HARI INI BERHATI HATI
Oleh. Hujera Ben
Kuala Lumpur. Pemacu politik hari ini jangan bermain kata menyebut tragedi 13 Mei 1969 demi mengelak luka lama berdarah semula, jika dahulu orang sekadar menang sorak namun masa kini dunia semakin moden dan canggih malah semua perkara yang perlu dibahas haruslah menitik beratkan keselamatan terdahulu dan bukan bercakap ikut bahasa dari negara barat.
Semak semua fakta gambar sejarah dalam setiap perarakan tragedi 13 Mei 1969 baru berhujah agar fakta tidak lari dari kisah sebenar, tertarik dengan keluaran Harakah news bahawa dipamerkan gambar perarakan tragedi 13 Mei 1969 sungguh diluar dugaan orang politik hari ini bercakap lain namun tragedi tersebut jelas melibatkan banyak sejarah nyata yang tidak boleh dicanggah namun belajar lah bercakap jujur pada rakyat sebab setiap lima tahun rakyat akan tunjuk kuasa undi mereka.
Pendedahan ini sekadar mengingatkan sejarah sebenar fakta dari Harakah News bahawa tragedi 13 Mei 1969 perlu dikenang selamanya dalang politik panas dan gunakan kuasa rakyat menolak parti politik ganas menidak kekuasaan perlembagaan Malaysia 1957 dan penubuhan Malaya Sarawak Sabah Singapore dan Brunei 1963.
Sama sama bersatu dalam konsep harmoni dimana bumiputera Malaysia dan Anak Negeri Bumiputera Sarawak serta Sabah masih termaktub dalam pefjanjian pembentukan Malaysia 1963 yang tidak perlu digugat ujar rakyat bumiputera Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan