Selasa, 7 Mei 2019

Oleh.  Jukiru Abdullah
KEMUNDURAN KAMPUNG KELALAIAN PENDUDUK
Tamparuli. Sikap sebilangan penduduk yang sukar berkerjasama dengan pegawai kerajaan dan berkaitan merupakan punca utama kegagalan perlaksanaan pembangunan dan usaha mempertingkatkan ekonomi setempat sejak sekian lama, sebaliknya apabila gagal mencapai kemajuan dan taraf ekonomi setempat kian merudum sebilangan penduduk setempat terus menyalahkan pemimpin kerajaan setempat walaupun mereka terlibat punca kegagalan namun golongan terlibat terus baling batu sembunyi tangan.
Kajian ini diperolehi dari Tulius Hujiran Jalan Kapa Tamparuli sebagai mengulas masaalah kemudahan kampung yang sering terbiar akibat tidak berusaha membuat laporan kepada pihak kerajaan sedangkan mampu melakukan nya, selain dari itu ada juga orang kampung yang mewah serba serbi namun berkorban sedikit pun tidak mahu berkerja bersama pemimpin kerajaan namun sengaja membisu apa tak lagi masyarakat sekeliling tetapi bab bercakap menidak keupayaan pemimpin nombor satu tegas beliau.
Media Terkini dimaklumkan YB. Datuk Jahid Jahem Adun Tamparuli sudah memberi khidmat terbaik kepada warga Dun Tamparuli sehingga kini, bamun terdapat golongan kecil yang tidak berpuas hati akibat ada sesuatu yang gagal diperolehi bagi keperluan mereka sendiri sehingga mencari rumah politik lain jelas masyarakat Dun Tamparuli.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan