Jumaat, 17 Mei 2019

JOKOWI AKRAB TNI DAN POLRI
Oleh. Basron Kirwan
Jakarta. Joko Widodo atau Jokowi seorang pemimpin yang muda mesra prihatin kepada semua lapisan warga Indonesia termasuk lah TNI dan POLRI sejak dipilih menjawat sebagai Presiden Indonesia, dalam menanti pengumuman akhir siapa yang sah memenangi kerusi Presiden Indonesia pada 22 Mei 2019 ini Jokowi yang dilapor menang awal sebagai Presiden sudah menjelajah menemui seluruh warga Indonesia dan terbaru mengadakan Majlis Berbuka Puasa bersana warga kerja TNI dan POLRI dalam gambar media Indonesia dekat sini.
Desas desus kemenangan Jokowi sebagai Presiden sudahpun dilaung laungkan beberapa rakyat Indonesia yang memberi sokongan penuh pada beliau,  walaupun terdapat perkabaran suara suara ancaman pengganas Daesh dan gabungan Militan masa pengumuman kemenangan Presiden Baru Indonesia namun sumber risikan keselamatan negara tersebut sudah bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan ancaman yang disebarkan dalam negara tersebut.
Sama sama kita bersatu memerangi ancaman militan daesh yang mempergunakan perjuangan agama demi merekrut golongan ahli ahli baru dengan pakaian ala alim ulama sehingga sukar dikenali yang baik dan buruk ajaran mereka sebarkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan