Sabtu, 27 Jun 2020

CALON PERDANA MENTERI BARU DARI SABAH ?
Oleh. Basron Kirwan
Kuala Lumpur. Cadangan Tun Dr. Mahathir Mohammad terhadap Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal sebagai calon Perdana Menteri terbaru  ke 9 cukup menarik perhatian selepas kini Malaysia diterajui Tan Sri Mohyiddin Haji Mohd. Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia yang cukup stabil dan sah dalam undang undang tubuh kerajaan Malaysia, malah cadangan Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal sebagai Perdana Menteri Malaysia belum ada suara dijalankan Ahli Ahli Parlimen DAP, AMANAH, PKR, apa tak lagi GPS Sarawak serta Ahli Ahli Parlimen Sabah cukup menghairankan satu teknik pelantikan Tun Dr. Mahathir Mohammad selaku Perdana Menteri baru tanpa dilaksanakan semasa menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun dalam negara Malaysia tiba tiba ada agenda menukar Perdana Menteri hari ini.
Sehingga berita ini ditulis belum ada tanda tanda sokongan seluruh Ahli Parlimen yang melibatkan Sarawak dan Sabah.
Selain dari itu Ahli Ahli Parlimen dari UMNO, PAS dan BERSATU yang berpihak pada Tan Sri Mohyiddin Haji Mohd. Yassin juga sunyi tanpa suara  bermalah mempertahankan Kerajaan masa kini.
Semua ahli Parlimen dalam Malaysia termasuklah rakyat yang berdaftar selaku PEMILIH masing masing ada pendirian dan pemilihan mereka ujar beberapa ahli Politik Vetera.an yang ditemui hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan