Jumaat, 27 Julai 2018

Oleh. Bujie Tukarang
WAKIL RAKYAT PERLU TURUN PADANG
Kota Kinabalu. Seluruh penghuni kawasan Kota Kinabalu kini rimas melihat pengemis terancang dipercayai warga asing yang tumbuh bertambah bagai cendawan dengan gelagat sengaja mengotorkan diri agar mendapat simpati dari sesiapa juga yang melihatnya, kini sudah tiba masanya wakil rakyat dengan slogan kata UBAH turun padang meninjau peminta sedakah dengan cara tidak rasmi menyamar pelanggan yang membeli belah agar para penjaga pengemis terlibat tidak mengenali wakil rakyat membuat pemantauan melihat sebenar apa yang pengemis lakukan.
Wakil Rakyat dari kerajaan baru Sabah perlu bijak melakukan penyamaran agar dalang perancang pengemis tidak mengesan kehadiran YB memandangkan jika tidak perancang pengemis mampu menyembunyikan semua pengemis terlibat, ini disuarakan oleh kelab penaja bekas bekas Tentera Sabah bagi menjelaskan teknik peminta sedekah dalam kumpulan ramai dipercayai ada dalang menjaga dan melindungi mereka dari segala aktiviti harian mereka menjelajah seluruh laluan perjalanan mereka.







Liputan penggambaran ini
dilakukan jurugambar utama
diseluruh Kota Kinabalu dimana
Timbalan Ketua Menteri Sabah sempat dilihat berada di Suria Sabah masa tinjauan Pengemis Terancang di Kota Kinabalu hari ini 27 Julai 2018







Tiada ulasan:

Catat Ulasan