Ahad, 22 Julai 2018

Oleh. Jopis Anak Lagau
BERITA RINGKAS
Kota Kinabalu. Isu penjual produk bergerak kesana kemari dilaporkan biadap serta tidak bersopan dengan setiap masyarakat yang ditemui tanpa mengira kaum dan agama, selain dari itu ada juga golongan penjual secara bergerak berlaku biadab dan dengan lagak diluar adab memaksa orang ramai membeli bagaikan mereka diarah berbuat demikian jelas penghuni kota.


BEKAS PENDOKONG BN PERLU BERUBAH
Oleh. Basron Kirwan
Sabah. Seluruh bekas pemimpin pendokong BN dari UMNO, PBS, MCA dan MIC dalam negeri ini harus merubah kepimpinan mereka sampai ke sanubari rakyat jelata jika mereka mahu menawan semula kerusi yang ditawan kerajaan PH masa kini, seluruh calon calon yang mewakili BN pada PRU ke 14 lalu ditinggalkan oleh rakyat jelata kepada menyokong calon PH akibat calon calon BN yang kalah gagal mengawasi tindak tanduk teraju pemimpin bawahan mereka yang suka menyakiti hati rakyat jelata.
Sehingga berita ini ditulis tidak banyak perubahan pimpinan bawahan dari Parti UMNO, PBS, MCA dan MIC berbamding Presiden dan Timbalan Parti Solideriti Tanah Air Ku yang senang dihubungi talian telipon dan watshap oleh rakyat jelata, tidak dinafikan ada juga seorang dua pemimpin PBS yang mesra rakyat dengan boleh dihubungi setiap hari tanpa ada sempadan khususnya mereka yang menang pada pru ke 14 lalu dan menjadi YB masa kini.
Biarlah semua pemimpin bawahan yang dilantik bagi menghadapi kerajaan PH adalah mereka yang benar benar berwibawa dan petah berhujah dengan kerja praktikal dan bukan teori semata mata, jangan berhujah mewakili parti menentang PH jika tidak berganding bahu pada seluruh rakyat jelata yang berdaftar sebagai pengundi disegenap ceruk kampung dalam negeri Sabah jika bertekad mahu sokongan undi pada PRU ke 15 ujar George Molokis Antamij. GAMBAR SIARAN HANYA HIASAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan