Sabtu, 28 Julai 2018

 Oleh. Suzaili Mat. Noarh
ANTARA PATI WARGA ASING SIAPA YANG TAHU
Sabah. Dari peminta sedekah, penjual bergerak serta pengawal sukarela bukan senang hendak diteliti melainkan minta SURAT BERANAK sebagai anak negeri mungkin boleh mengesan mereka jika ada keberanian bagi orang orang asli dalam negeri ini, namun berapa ramai anak asli Sabah mampu bertindak sedemikian sudah pasti jawapan biasa didengari biar lah kita kita juga baini namun jika dari Semananjung Malaysia atau Sarawak ada sikit punya muka masam kelihatan.
Kes ini terjadi akibat PATI terlalu bergaul pada sebilangan warga asli Sabah membuatkan ada rasa terhutang budi dikalangan warga asli Sabah termasuklah makan minum harian serta ikan basah percuma lagi dihulur hampit setiap hari, namun bagi warga asli yang tidak senang disogok oleh PATI tidak ada alasan mereka boleh dibayar dengan sogokan terutama dalam aspek kediaman tempat tinggal PATI jauh sekali amalan bersekongkol demi masa depan tanah air dan maruah kaum warga asli sendiri jelas ngo yang ditemui.
Hanya langkah Datuk Dr. Jeffery G. Kitingan Presiden Star serta DSP. Hajijih Haji Mohd. Noor Pengurusi Perhubungan UMNO Sabah sahaja yang kebal bertahaf sayang anak negeri Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan